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Hibiscus tea before bed

Hibiscus tea before bed

Hibiscus tea is a herbal tea famous for its sleep-inducing powers. Some studies showed that drinking hibiscus tea regularly before sleeping helps improve sleep quality thanks to the presence of melatonin in hibiscus tea. In fact, melatonin is a hormone produced by the brain that makes us feel relaxed. So, the melatonin present in hibiscus tea helps stimulate the level of already present and improves sleep.

 

Hibiscus Tea Before Bed - Zero Waste Quest 

Does hibiscus tea make you sleepy?

This question has one answer, YES, hibiscus tea can make you feel sleepy. As mentioned, it contains melatonin which helps to improve sleep. In more precise terms, the tea helps your body go into a calm and meditative state, enabling you to fall asleep.

 In addition, among all caffeine-free teas that do not prevent you to fall asleep, hibiscus tea is one of them. Since hibiscus tea also contain anxiolytic or anti-anxiety effects, it can helps prolong sleeping time.  

It also contains some chemical that boost serotonin and dopamine (“happy hormone”). You may wonder why these hormones stimulate a better sleep. Let me explain with some details. Indeed, the increase in serotonergic and dopaminergic processes can ultimately help sleep patterns and give you uninterrupted sleep.

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When is the best time to drink the Hibiscus tea?

This tea is the best to drink right before bed due to its various benefits that can help you get a deep sleep. Indeed, some teas are best to drink in the morning, in the afternoon or at night depending on their qualities. But as for hibiscus tea, since it contains some quality that can relax your body and soul, we recommend to drink during night time and best right before bed.

 

~~~~~FRENCH~~~~~~~

Le thé d’hibiscus est une tisane célèbre pour ses pouvoirs d’endormissement. Certaines études ont montré que boire du thé d’hibiscus régulièrement avant de dormir aide à améliorer la qualité du sommeil grâce à la présence du mélatonine dans le thé d’hibiscus. En effet, la mélatonine est une hormone produite par le cerveau qui nous aide à se détendre. Ainsi, la mélatonine présente dans le thé d’hibiscus aide à stimuler le niveau du mélatonine déjà présent dans notre corps et améliore le sommeil.



Hibiscus Tea Before Bed - Zero Waste Quest


Est-ce que le thé d’hibiscus vous fait dormir ?

Cette question a une seule réponse : OUI, le thé d’hibiscus peut vous ensommeiller. Comme mentionné, il contient de la mélatonine qui aide à améliorer le sommeil. Plus précisément, le thé aide votre corps à entrer dans un état calme et méditatif, vous permettant de vous endormir.

De plus,  parmi tous les thés sans caféine qui ne cause pas d'insomnie, le thé d’hibiscus en fait partie. Puisque le thé d’hibiscus contient également des effets anxiolytiques ou anti-anxiété, il peut aider à prolonger le temps de sommeil.

Il contient également des substances chimiques qui stimulent la sérotonine et la dopamine (« hormone heureuse »). Vous vous demandez peut-être pourquoi ces hormones stimulent un meilleur sommeil. Permettez-moi de vous donner quelques détails. En effet, l’augmentation des processus sérotoninergiques et dopaminergiques peut finalement aider les habitudes de sommeil et vous donner un sommeil ininterrompu.

 

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Quel est le meilleur moment pour boire le thé Hibiscus?

Ce thé est le meilleur à boire juste avant d'aller se coucher en raison de ses divers avantages qui peuvent vous aider à obtenir un sommeil profond. En effet, certains thés sont à boire le matin, l’après-midi ou le soir selon leurs qualités. Mais quant au thé d’hibiscus, puisqu’il contient une certaine qualité qui peut détendre votre corps et l’âme, nous vous recommandons de boire pendant la nuit et mieux juste avant de dormir.


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